söndag 31 augusti 2008

...Premiär...





...Min mamma som står för köpet av det blåa huset skrev på de sista papprena i torsdags. På fredag var det premiär för oss att sätta nyckeln i dörren som rättmätiga ägare till detta underverket som min pappa byggde 1967.
Mina föräldrar sålde det 1988 då det inte kände att det fanns tid för det. Några år senare fick dessutom mamma det gulliga lilla huset på Styrsholmen.

Man undrar i bland om det finns högre makter med i våra liv, i samma veva som min pappa blev sjuk så ringer vår granne på orust och säger att huset var till salu igen. Jag och min yngsta syster med våra makar åker på visning medan som vår mellansyster delar sin dag mellan våran pappa som då blir inlagd och hennes son som spelar vårcupen.
I och med att vi visste hur det skulle gå med våran pappa så blev det så att vi köpte tillbaks det huset som han en gång byggt. Nu är vi tillbaks där vi en gång började eller som en av våra gamla grannar sa...

...Cirkeln är sluten...

...Här kommer våra första gäster...

Inga kommentarer: