söndag 7 februari 2010

...Söndag...igen...

...och här är han, igen...
... och en en gång är det söndag...

Det har ju inte försvunnit någon snö sen vi var här sist.
Vi har ju inte varit i Det Blå 'Huset på en hel vecka då jag tycker det är himla tråkigt att åka ända hit själv. Maken hoppade på en resa till Spanien och ett besök hos sin storebror. Resan skulle vara onsdag till söndag. Jag tillbringade de första dagarna hos min rara svägerska som sa att jag kunde vara hos henne. Maken skulle ju komma hem på söndagen så då tog jag min lilla väska och den lille hunden och åkte hem till min mamma. Det var tänkt att han skulle lyfta vid halvfyra och vara hemma vid sju, men det blir ju inte alltid som man tänkt sig...
När maken med bror kom till flygplatsen så kunde de inte hitta boardinpasset... Det är väl ett måste just när man ska flyga... Varför de båda bröderna var mer vimsiga än vanligt behöver vi nog inte gå in på närmare men det krävs väl inte så mycket fantasi för att förstå varför det inte gick så bra för dem. Efter sju sorger och åtta bedrövelser så kommer de hem till svågern och kan ringa till mig... Nästa plan går hem på onsdagen... Man undrar då om jag är arg eller om jag är ARG ...
...en ny biljett måste dessutom köpas vilket inte gör mitt humör bättre...
Nåväl, maken landar till slut i onsdags, jättesjuk...
En del straffar Gud genast, hehe, och jag är knappast en trevlig Fru just nu...

Det går nog över snart, både maken flunsa och min ilska men några mer turer på egen hand kan han nog glömma.. ;-) ...på ett tag i alla fall

Kramar i massor till Er alla
Anne

8 kommentarer:

annaslantliv sa...

God morgon!
Här kommer receptet. Gott och enkelt.

Hoppas ni får en bra vecka i vintervädret.

Kram Anna

ENKLASTE FRUKOSTBULLEN, 8–10 små bröd

På kvällen
4 dl (400 g) vatten
1 tsk (10 g) jäst
8 dl (480 g) rågsikt
1 ½ tsk (10 g) salt
1 msk (25 g) honung

Rör ut jästen i vattnet och blanda sedan ner resten av ingredienserna. Du behöver bara röra tills allt blandats ihop ordentligt. Täck bunken med plast och ställ den i kylen över natten.

På morgonen
Skrapa ur degen på ett ordentligt mjölat bakbord. Dra ut degen till en lång rektangel, ungefär 10 cm bred och sisådär 40 cm lång. Vik sedan ihop den på längden så att den blir cirka 5 x 40 cm, det är inte så noga. Pensla på lite vatten, strö på solrosfrön och sist lite mjöl. Sätt nu på ugnen på 275 grader (eller så varmt det går) och låt degen vila medan ugnen blir riktigt varm, ungefär 30 minuter kan vara lagom. Låt en plåt stå i ugnen under tiden.

Ta ut plåten ur ugnen och ställ den på spisen eller på några grytunderlägg. Dela degen i små bitar med en bakspade (har man ingen går en stekspade eller osthyvel alldeles urmärkt) och lägg degkluttarna på den heta plåten. Eftersom plåten är varm kommer bröden inte fastna, men om man vill kan man förstås lägga ett bakplåtspapper emellan.

Och så skjuts in i ugnen! Låt bröden stå inne tills de fått ordentligt med färg på ovan- och undersidan. Mina stod inne en kvart ungefär. Ta ut bröden och låt dem svalna på ett galler.

Anonym sa...

Hej! Du undrade om Back on tracks täcke. Jag tycker det är superbra till träning, det finns dragkedja (för de som har svansen på ryggen)och det täcker långt ner över musklerna. Nackdelen är att hon inte kan bajsa med det på, då det täcker bak rumpan också. Jag hade det på mina ben häromdagen när vi grillade ute och det värmde. Hör av dig om du undrar nått mer:O)
Mvh Jennie&shiva
www.nogg.se/shivaojag

Ida sa...

Hej!
tack för titten på hemsidan :)

får vi länka er?? :)

Herr Nilssons Fru sa...

Humm...hoppas ilskan lagt sig så man vågar vara här..*ler`^ ibland blir de sannerligen inte som man tänkt...tur de blir endå..tänk så blir allt lättre. Nja en del straffar gud omedelbart..de e bara att gilla läget.

Jycken klär bra i snön..ser den knappast ju. Nej tack jag hoppar över kaffet där vid utebordet, återkommer i vår så fixar vi det, när du bostat bort all snö.

Kramiz Anki N

WashedUpWife sa...

hahaha näe släpp inte iväg honom på tur sådär långt någon mer gång! (fniss)

Fina bilder!!
Kram

Paula sa...

Men men inte blev du väl förvånad!!! hihi
Jag åker med å "passar" honom nästa gång, det blir väl bra.
Krama pälsboll

Herr Nilssons Fru sa...

(")(") de e bara jag som kommer tassandes för att lämna dig en stor bamsehjärtekram så här på hjärtedan.

Kramiz Kramiz

Herr Nilssons Fru sa...

Nyfiken.....nyfiken....e jag.