fredag 6 maj 2011

...Våren tar min tid...









...Det är märkligt det här med bloggande. Det känns som om det bara är ett par dagar i mellan inläggen, men ICKE... Det är ju hur lång tid som helst mellan..!!! FY på mig, ingen ordning alls...

...Tiden flyger iväg, försöker hinna med både det ena och det andra men jag får nog sänka ambitionsnivån lite. När jag dessutom åker på först en bihålssinflammation, sen en rejäl magsjuka sen bihålssinflammation IGEN... Det blev cortisonspray, antibiotika och lite annat smått och gott för att kunna sova och dessutom andas...;-)

Innsidan på vårt lilla hus är väl lite vitare än sist, det är bara taket i hallen kvar att måla. Jag har lovat mig själv att inte gå på det fören HELA sovrummet och HELA köket är klart. Som det ser ut nu så är HALVA köket och HALVA sovrummet färdigt. Dessutom så känns det som om vi får ta tag i utsidan så här års. Det andra är ju mera innejobb liksom så det kanske får "stå till" sig över sommaren, om jag klarar av att se det halvfärdigt.
Det stora projektet just nu är att få färdigt min stora rabatt, maken tycker att naturtomt är att föredra. Det är väl så att det ligger på honom att färdigställa, det är ju han som är grävmaskinisten i familjen, det jag har som ambition att plantera och odla. Vår tomt tillåter inte massa pynt överallt, tur är väl det..;) Men en liten en, ska väl kunna arrangeras. Till helgen har han lovat, han ska bara...



Hittade dessa trädgårdsbilder på nätet...

...Drömar om hur rabatten eller trädgården kan man väl få ha...


Ha en go dag alla goa vänner.


Kram Anne

5 kommentarer:

Morten Pedersen sa...

Våren er en fin tid og med slike bilder/steder så er det helt topp.

Herr Nilssons Fru sa...

Så kom jag in.
Komplexen växte för varje bild jag såg av Annes tomt...såg ut på min. Grät en kvätt,,,tittade på Annes tomtbilder igen...log för mig själv o tänkte kul att någon har så fint.
Så fortsatte jag läsa
DE VAR JU INTE DIN TOMT...lurefax där..fniss.

Kramiz Anki o goe helg

annaslantliv sa...

Å vilka bilder, jag suger i mig och inspireras till tusen.
Tack för att du så flitigt kommenterar hos mig, du är den enda som gör det nästan så tack för det! Det är kul med några rader.

Kram Anna

Kerstin sa...

Hej och tack för titten på min hemsida. Jag som är i växthusdrömmar blev helt imponerad av fotot som möter mig här. Sedan förstår jag att det inte är ditt växthus utan kanske bara som för mig.. en dröm? Otroligt vackert var det i alla fall! Jag tog med mig dina frågor där, de verkade kul. Sätter in dom i bloggen snart... Ha en fin dag!

Herr Nilssons Fru sa...

Jag antar att du håller på att fixa i din fina trädgård....bilerna åberopar att man måste vara tillgänglig där hela tiden o ta varje strå som kommer upp olovans..fniss.

Latjolajbans i din lilla stad...men de e ju klart som tusan de...jag ska över mot Er sida på söndag, fast inte redigt ut mot kusten men till Ullared dock...de du!! Då blir de latjolajbans där, helt klart.

Kramiz o go helg