onsdag 23 maj 2012

...määähhnn...

...åkte till Bilia idag med lilla V70in som då har blivit fönsterlös baktill...
...Av olika anledningar så blir jag mött i dörren av en av försäljarna (det kan vara så att han är min svåger) som går med mig in i verksta'n och där får jag hjälp av en trevlig kille. Han kollar in bilen och jag får första bästa lediga tid...nästa torsdag..!!! 
Ja, ja...bilen blir ju fixad iaf...han frågar om det är en "inbrottsskada"..."njäää, mer en backskada" svarar jag ju lite skamset och får ett gott skratt tillbaka...^^
Sen frågar han om det är anmält till försäkringsbolaget, nä, det har jag inte gjort heller, "olyckan" hände igår kväll, Volvia hade inte öppet då och jag började jobba kl05.45 i morse...
"Gör det när du kommer hem då, säger han"
...Maken ringer  Volvia nu i kväll, "men de kan ta emot skaderapporten och skadeanmälan på verksta'n" säger killen i andra änden då...
....määäähhhnnn... 

2 kommentarer:

Majken sa...

hmmm dålig kommunikation mellan verkstaden & försäkringsbolaget.... Hoppas det löste sig...
Det är långt att vänta ända till nästa torsdag...

Hoppas du överlevde det varma vindsbesöket & att alla sommarkläder är nere nu.. för nu kommer den SOMMARREN :-)

Ha en god natt!
Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Hum...de blir till att köra rutlös några dagar då:) men vad gör väl de, sånt går ju att ersätta. Tur ingen blev skadad:)

Kramiz