onsdag 25 juli 2012

...En liten tur...

...Jag och yngsta dottern körde ut mamma till vårt lilla hus på Ellös idag...
När vi kom fram till Ellös så var vi lite småsugna så vi tänkte oss en lunch på Morlanda Golfbana, nära Morlanda sätteri men där fick vi tji.. Det var ungdomscup där i dag och snacka om att det var mycket folk där. Vi tog oss ner till Ellös i stället och slank in på Sjögården, som serverade oss en suverän lunch, som alltid. God mat, supertrevlig personal och härlig utsikt över Ellös.
...Efter det så tog vi oss en tur till Pelargonmuseet...
...Jag fick faktiskt med mig en rosa Mårbackapelargon där ifrån...



...Alle dessa sorterna är bara till att beskåda...
...det är inte till försäljning...
...inte dessa heller...
...eller dessa...


...många Pelargoner blir det...

...och allt finns på Ellös...
...Ha en go afton, det kommer jag att ha...

<3

5 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Vilken härlig tur:)
Oh är de inte konstigt att man sällan går ifrån en affär/butik utan att ha köpt något med sig hem:)

Kramiz o go torsdag

Majken sa...

Vilken mysig tur & vilka vackra bilder du bjuder på :-)

NEJ det ser ju helt ok ut v ädermässigt iaf bäde söndag & måndag... Vi har oxå sista veckan fro.m måndag :-)

Kram

Anna sa...

Vilken härlig dag ni haft! Mysigt.

Vad snällt att du mätte dina skärmar då kan jag ju faktiskt välja den ändå! Intressant.

Kram Anna

Malin E sa...

Härliga bilder!! SÅ härligt nu när vi ÄNTLIGEN fått lite sol och värme!!
KramMAlin

MARIA I KOS sa...

Tack för besöket på min blogg .
Svar : Glasen köpte jag på IKEA , 9 kr styck .

Vilket härligt pelargonställe du varit till . Vackra bilder .

Hälsningar
Maria