fredag 13 juli 2012

...morgonkaffe...

...sen är det dax att måla lite vägg. 
...I två dagar har jag blandat färg och provmålat på väggen innan jag blev nöjd med nyansen..
...Det innebär att jag får måla om hela väggen vit igen för att kunna få fram rätt nyans...
Taket är tack och lov färdigt...sen ska det ju tapetseras. Jag brukar göra det själv men denna gången vet jag inte...Tapeten ska sitta längs med väggen och det kan tänkas att vi inte vill samarbeta då. Det kan ju vara lite svårt att vara i två ändar av väggen samtidigt..;-)

...Nog om det...

...Jag och en god vän gjorde Göteborg i tisdags...
...Tänkte shoppa lite rea-fynd och födelsedagspresent till äldsta dottern som fyller 25 år på lördag...
...Så mycket fynd blev det inte men väl denna koppen som jag förälskade mig i...
Jag var inne på Indiska, där döttrarnas faster jobbar, och föll handlöst för denna koppen. De fanns även i lila, beige och turkost men efter som jag är inne i en rosa period nu så fick två sådana häringa goingar följa med mig hem...

Nä, nu är det dax att ta tag i måleriet...

Ha en go dag alla... <3

2 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Urläcker kopp - är de månne jag som smittat med rosa:):) visst är de en helt underbar färg på prylar.

Gillar dina trädgårdmöbler också, de ser kanonfina ut!!

Kramiz

Majken sa...

Jättefin kopp :-)
Bilden utstråla sommar tycker jag med dina fina trädgårdsmöbler & blommorna i bakgrunden :-)

Hoppas måleriet går bra!
Kram