tisdag 25 september 2012

...Linas matkasse...

... Hösten är här...


Jag har haft Linas matkasse ett par gånger men lade abonnemanget vilande i våras. Vi bor ju bara två i vårt hus och deras matkasse är ju fem middagar á fyra portioner. Vi hann nästan inte med att göra all mat utan en del färskvaror  fick slängas. I augusti ringde det en tjej och frågade om jag ville prova på Linas Inspirationskasse i stället och rabblade upp vad den innehöll. Det var tre middagar á fyra portioner i stället. Sagt och gjort, kassen skulle komma i början på september men den dök aldrig upp. Jag ringde dagen efter och sa att den uteblivit och då sa de att som kompensation så skulle jag få nästa kasse gratis...
...I gårkväll kom maten och i dag var det dax att laga mat...

Baconstekt kalkonfilé med grönsaker a'la
barigoule

Visst var det gott men en himla massa hackande och skalande för att få ihop den där grönsaksröran...
Maken älskade väl inte maten heller, han är mera en kött-sås-och-potatis-kille inte en grönsaksröra-med-kalkon-kille. Jag tyckte däremot det var gott men för mycket jobb på en tisdageftermiddag när vi är hungra och bara vill ha MAT...
...Dessutom glömde jag att ta kort på eländet...

Vi får se vad morgondagen har att erbjuda i kassen.

Nu är det natten här, jag ska upp kl.05.00....

Ha de gött... <3 div="div">

1 kommentar:

Majken sa...

det är ju förbjudet att missa en sån viktig sak som att ta kort på maten ;-)

De där kassarana har jag aldrig testat. dels för att de är dyra, jag har iaf 1 kräsen ungdom & för att jag är hemma & kan handla & laga maten själv...

Hoppas maten för idag smakar :-)
Men jag kan förstå att man vill ha snabbt kvickt & lätt när man jobbat en hel dag..

Ha en fin onsdag!
Kram