söndag 27 april 2014

...lyser med sin frånvaro...

...gör jag...håller mig mycket på utsidan just nu. Jag försöker boosta mig med D-vitamin för att få bort min outgrundliga trötthet. Det känns just nu som om jag skulle kunna sova dygnet runt... Är det någon som har något PIGG-tips, så mottager jag de tacksamt..!!
...här är tre som inte är trötta...de far omkring som jehu hela dagarn...de måste ju älska denna tiden på året då de inte fryser nosen av sig så fort de stoppar den utanför dörren, speciellt den lille Italienaren som alltid sover under en tjock filt... 

...denna helgen har jag pysslat lite i mitt växthus...
...nu är det klart att ta emot tomater, olika kryddor, lite paprika, kanske en chiliplanta...
Om någon har någon rolig ide om något som jag MÅSTE ha i växthuset så hojta gärna till...

...Söndagsmiddagen stod Kinarestaurangen i vår lilla stad för. Vi kom hem med friterade räkor med sötsur sås, grillspett med jordnötssås, strimlad biff med bambuskott och någon form av stark kycklingröra...allt smakade väldigt bra även om kycklingen var väl stark. Tror att jag inte är så förtjust i stark mat, den får gärna vara kryddig men inte stark...jag tror mig skönja ett mönster hos mig själv när jag får stark mat, det faller mig inte helt i smaken...

Imorgon är det måndag, tredagars-vecka för min del då jag har ledigt på fredag, älskar dessa kortveckor. Önskade att jag alltid kunde jobba fyradagarsvecka, vara ledig varje måndag, det hade varit härligt. 

Nu är det dax för en go kopp kaffe på altanen, i solen, sååå...

Kram till er alla <3

2 kommentarer:

Majken sa...

Underbart är ordet... Underbart väder ..☀☀☀
Förstår att både tvåbenta o 4 benta njuter :-)

Hoppas du har en bra kväll!
Kram 💜

kihaku sa...

Det ser så mysigt ut i växthuset! Känner igen det där med trötthet, jag känner mig så sliten och förstår inte hur jag ska klara mig sex veckor till fram till semestern... Pigg-tips? Nej, men får du reda på något kan du höra av dig! Hoppas din långhelg gav dig lite energi och andrum!