söndag 28 december 2014

...inte bortglömd men just nu inte prioriterad...

...så är det med min blogg...
...december bara flög fram, det var en förkylning som nästan tog alla mina krafter, massor på jobbet, både roliga och tråkiga grejer. Att kollegorna är sjuka är ju inte roligt, men att fira lucia med 60 barn och deras föräldrar, mor- och farföräldrar utomhus med efterföljande fika, det är livskvalité...

...julafton startade med strålande solsken, +5, döttrar med respektive, en mormor (jag), en morfar (döttrarnas pappa) en grävmaskinsmorfar (min make) och en liten älskad pojk på 10 månader, en son, en god vän, skinka, sillar, köttbullar, korv, julklappar, glögg, liten söt gran, vörtbrödet, Jansson, grönkål med grädde och bacon, kaffe, the, tre hundar, skratt, prat, glitter, julmusik, värme, lycka, katter, trött, sova...

...nu är juldagarna över och vi fäller träd och får elda lite ris. Vi håller på att göra plats för vår villavagn som inte kan stå kvar på campingen som den har kallat sitt hem under många år. Vi beslutade oss för att frakta hem den och ha den här som gäststuga i stället. Det medför ju alltid jobb men det får vi väl ta...
...ett annat kärt bekymmer man får när man är ledig, jag ska inte börja jobba fören den 12 januari, är att man vill göra så mycket på den lilla tiden. Jag har fått klart ett par röda fingervantar i godaste alpacka i alla fall, påbörjat en filt till kommande barnbarnet, köpt material till att sy "handmuffar" till döttrarnas barnvagnar och till babynestet som yngsta dottern beställt. Jag fick även köpt garn till att virka en barnvägnsmobil till yngsta dottern. Hon vill ha en med ugglor på och jag hittde ett fint mönster hos Fru Persson på Pälsärmen. som jag tänkte använda mig av...

...nä, nu är det dax för en go kopp kaffe och att bänka sig i soffan för att njuta av filmen " the Holliday"

Kram <3 nbsp="" p="">

1 kommentar:

Majken sa...

God fortsättning ❤️
Tråkigt att du varit sjuk...
Låter härligt att fira lucia på det viset :-)
Som man saknar luciafiranden när barnen blivit stora...

Vilken mysig jul ❤️
Vad fint att ni kan umgås alla tsm. Det är fint tycker jag och tänk vad bra det måste kännas för era gemensamma barn!

Önskar dig ett gott slut o ett riktigt gott nytt år
Kram ❤️