tisdag 24 februari 2009

...Fikapaus...








Jag och och Rufus åkte och fikade med en otroligt trevlig kvinna häromdagen. Jag och V drack kaffe och till det så smaskade vi i oss en semla. hundarna lekte, nja inte alla, bara de två valparna Där finns en äldre dam som är måttligt imponerad av de två yrvädrena som for omkring. Efter en stund så tröttnade till och med de två små...

Har ni tänkt på hur en del människor påverkar oss. En del positivt en del negativt. Denna vännen får en att bli så lätt till sinnes efter en stunds samvaro. Hon säger så mycket klokt hela tiden... Det räcker med ett sms så kommer det så många tokroliga men ändå klok ord så det räcker för ett par veckor...
Tur att hon finns...

4 kommentarer:

Ewa sa...

Förlåt själv... Har haft sån värk senaste tiden, så den nästan ätit upp mig! Nu känns det mycket bättre, men jag vågar inte säga hej förrän jag hoppat över bäcken...

Ser att ni mist en nära i familjen. Usch så hemskt. Han verkar ung, dessutom. Inte för att det gör sorgen lättare, men man kan ju tycka att det är mer "orättvist" då en ung människa, mitt i livet, slits bort.
Tänker på er i er svåra stund.

Ha varit ut på en promenad i solskenet idag, och det kändes så skönt! Jag får verkligen glädje i hela mig av solen. Känns som att man läker ihop, på nåt sätt.

Varma karmar
/Ewa

Ewa sa...

PS: Det skulle ju stå att sorgen inte blir lättare OM det är en äldre som dör, men du förstod säkert vad/hur jag menar.

Mojebarn sa...

Jag beklagar verkligen er förlust. Det är alltid extra tråkigt när en ung människa går bort.

Jag har inte glömt dig och din husvagnsgardin. Jag har några mönster som känns som de kanske skulle passa. Jag ska se till att få dem inskannade.

Anna sa...

Ja visst är det underbart med vissa personer som fullkomligt injecerar energi i andra, medans vissa suger. Det viktigaste är att uppskatta dem som GER och låta dem veta att dem är betydelsefulla!
Hej hopp, störtlopp!