torsdag 26 februari 2009

...Jobb och Kräksjuka...


Veckan börjar ju ganska tidigt när vi ska åka i från orust på morgonen, ca 04.45 ringer våra klockor. Vid halvsex snåret åker vi. Jag hinner åka hem och lämna hunden innan jag börjar jobba o7.30. I dag är det dessutom ett mastodontpass, jag slutar 20.00...

Tisdagen börjar ganska tidigt ca 06.00, upp och ut med hunden, äta lite frukost åka till jobbet som i dag består av massa vikarier. En del av mina kolleger är sjuka en del har semester och har åkt till varmare länder. Det tar på kraftrna med vikarier, även om de flesta är guld värda så är det jobbigt. Dessutom så ska jag stänga hela stället i dag så det blir en lång dag även i dag. Senare i kväll så ska jag ha visning på min lägenhet.

Jag tyckte att jag måde så där på eftermiddagen i tisdags, men men, långa dagar, mycke att tänka på... Det kan ju få vem som helst att känna sig lite ur gängorna. Maken hade fixat (lös:köpt) mat som stog på bordet när jag kom hem. Precis när den var uppäten så kom de potensiella nya hyresgästerna. Rundvandring med dem och lite småsnack...


Kände mig mer och mer illa mående, gick och la mig klockan 21.00... Vaknade vid halv två och mådde jätteilla... A, nu är det min tur... höll på hela natten, jag och Ulrik... Det värsta var att det var jag som skulle öppna på onsdagen 06.00 och nästa kollega kommer inte för en 07.00... Samlar ihop mig, det låter helt vansinigt men jag åkte till jobbet och då får jag tag på en guldgod kollega som på 25 minuter är där 06.15 kan jag åka hem igen... De första barnen som kommer till oss kommer 06.00 så det gäller att inte försova sig...
Sen åkte jag hem igen och lade mig, vaknade några gånger at att telefonen ringde men sov nog till maken kom hem 17.30 med ProViva och det behövde jag...
bilden lånad från nätet

2 kommentarer:

Tussegumman sa...

Det låter verkligen jobbigt med magsjuka. Jag hatar att kräkas. Hoppas det går fort över bara. Det finns så många olika varianter. På jobbet har kollegerna varit sjuka gång på gång likaså jag. Jag brukar annars klara mig. Krya på dig själv min vän/Kramar Tussegumman

Lena sa...

Hej Anne
Att du inte sa att du mådde dåligt, då hade vi nog :) inte stannat på kaffe.
Å andra sidan vet du ju att din lägenhet är i goda händer..

Kram Lena