tisdag 17 mars 2009

...Dåligt med uppdateringa här...

Denna bloggen uppdateras dåligt just nu.
Det är lite mycket nu.
Det har varit allt mellan himmel och jord allt från bröllop till begravning.
Man slits mellan olika känslor kan man lugnt säga. Hela kameran är full av olika bilder men orken tryter. Vi packar lådor, rensar i skåpen, ger bort saker, försöker få ihop logistiken med hjälp av nära och kära. Äldsta dotter ska ju ha en hel del härifrån men hon ska också göra sig av med lika mycket hemifrån sig. Då får hennes pappa ta sitt ansvar som far och köra hennes saker, soffan som hon har ska till tippen sen ska hon få vår, sängen som hon har ska vi ha i Det Blå Huset, sen ska hon få vår...
Just nu så håller hon på att renovera hela sin lägenhet, överallt samtidigt, så hon vill ju bli av med massa saker NU...
Jag och en kollega var på IKEA i fredags. Fick handlat massa roligt till vår arbetsplats. Nya gardinstänger, nya vårfräscha gardiner, ny service till vårt dock-kök och massa annat roligt. I går hade vi barnfri tid hela dagen och gjorde om ett litet personalrum till förråd i stället. Vi satte upp hyllor, köpte förvaringslåder, hämtade backar hemma hos mig som "blir över",blev riktigt bra faktiskt. Det är roligt tycker jag när man är mitt i det som händer på sin arbetsplats. Jag har så många underbara kolleger, hela huset fullt i underbara små troll, som förgyller mina dagar. När man sedan kommer hem har jag en make som är otroligt förtjust i mig, så känns det som om livet funkar rätt bra ...
Nej, nu är det tillbaks till verkligheten. I dag är det skogsdag hos oss. Alla lämnar huset i olika grupper för att vara i skogen hela förmiddagen, både stora och små har med sig en liten matsäck som ska inmundigas mellan tall och gran. Att blåser något alldeles och att himlen är mörkgrå och det bara är en tidsfråga innan det börjar regna, gör det bara till en utmaning...
Visst är livet underbart...!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Opps...ska ni flytta, har jag missat det, eller ska ni bara förnya hemmet kanske med lite nya möbler?!

Hoppas utflykten blev regnlös. Det är mysigare om det inte regnar på utflykt. Vi var till skogs igår. En gång i veckan tar vi en sån där jätterunda på flera härliga timmar med jyckarna. Bra både för kropp o skäl. Här blåser hårda vindar idag, annas är det varmt o vårigt.

Japp LIVET ÄR UNDERBART..

Kramiz Anki n

Anonym sa...

Åh det är jobbigt när man slits mellan olika känslor.Ena dagen glad nästa ledssen.Sådant tar på en.
Pöus att ni håller på att flytta mitt i allt oxå.
Men du är stark du klarar detta.
Kram