torsdag 19 mars 2009

...Sängbyte och protes...


Vi var och hälsade på min svärfar i går.

Han har brutit lårbenshalsen och fått en protes insatt.

Lilla svärfar har iom detta lite svårt att ta sig ur sängen så han har köpt en ny säng och den var vi och hjälpte honom med att få på plats i går.

Ut med de gamla sängarna och in med den nya.

Fick röjt ut en del annat som låg och skräpa när jag ändå var i farten...

Är ju lite i släng-tagen just nu och det sprider sig.

väl hemma igen så var yngsta dottern i full fart med att packa ihop sitt rum.

Släng-tagen hade drabbat även henne så det stog två svarta sopsäckar i hallen när jag kom hem. Fyra lådor var packade och sen är det bara hennes säng som skall ner från taket så är det klart i hennes rum.

Bara 4 kvar...och köket...och hallen...och tvättstugan...

Det tar nog aldrig slut...


Nej, ser fram emot ännu en vårdag, solen skiner redan från klarblå himel. Arbetet i går bestod bla av en promenad till biblioteket med två rara små vänner, samtal om allt mellan himel och jord, om vi kunnde stanna på den stora lekplatsen på väg tillbaks till vår förskola, vad som skulle serveras till luch. Det var stora tunga grejer som avhandlades alltså...


Ha en go dag go vänner, det ska jag ha.


Anne

3 kommentarer:

Malin E sa...

Ja solen skiner här med idag,härligt!!! Idag har jag inget planerat så håller det i sig ska jag banne mig ut i solen och sitta en stund sen!Jobbar ju liksom hela helgen sen men i veckan har vi verkligen haft bra väder utom i måndags för då försvann solen när jag skulle gå ut.Tisdags blåste det väldigt men det var i alla fall sol och igår jätteskönt.

Ja såret på armen gör ont,tar nog tid innan det läkt helt skulle jag tro,blä!
Kram MAlin

Ewa sa...

Tack vännen för de fina orden. Blir nästan generad juh! =)

Ja, det är solen som skiner så fint. Här har det varit UNDERBART solsken i 3 dagar nu, och jag har varit ute i timmar på isen. Har t.o.m fått fin färg i ansiktet. Idag ska jag dock välja en annan plats, så jag får lite nya foto-objekt.

Fick din svärfar byta ut hela höftleden pga lårbensbrott?! Härligt med högre säng. De brukar ju få låna en från Landstinget som går att höja och sänka gratis, vid behov. Iaf här.

Läst nått bra på sista tiden?

Kramilikram
/Ewa

Anonym sa...

Godmorgon o tack för titten in till mig! Hi, hi! Låter som det är likadant hos dig som hos mig! Här slängs för fullt! Bl.a. därför ryggen krånglar tror jag...
Kramen!
Ragnvi