söndag 22 mars 2009

...I flytt-tagen...

...I går, fredag, fick vi fyllt bilen med en ytterst liten del av vårt bohag och körde i väg med det till det Blå Huset.
Maken hade med sig en ny kyl/frys till villavagnen som låg och tog plats i skåpet, och med tanke på skicket på den kylen som är i står i vagnen så är det nog bra med en ny.
Väl framme så gjorde vi middag sen blev det slö-tittande på Let´s Dance, synd att Morgan åkte ut...
Lördag morgon så var det upp med tuppen och in med de saker som vi haft med oss i går. Kvar var ju den här kylen som skulle till vagnen...
För att få in den i vagnen så behövdes den äldsta sonen som bärhjälp.
Vi möttes vid campingen och fick ut den gamla kylen och in den nya, STORA, kylen. Dessutom så fick jag drivit igenom att den läskiga gamla gas-spisen skulle bort. Maken tyckte att den var så himla cool, men eftersom jag värdesätter våra liv ganska högt så känns det mycke tryggare med en ny, vanlig, elektrisk spis...
Denna lilla resa går nu via tippen hemma hos oss och ett nytt lass med prylar får plats i skåpet.
Vilken tur att det är sådant himla fint vårväder.
En skön promenad i skogen får bli avslutningen på denna dagen, sakerna i bilen försvinner ju inte så dem kan vi ju packa ur i morgon...
Anne

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag lämnar ett litet avtryck att jag har varit här :-) häftig blogg du har!

Anonym sa...

Hoppas Ni börjar få ordning där i vagnen. Gasspis, ja den hoppas jag du fick ut. Läskiga skaker det.
Hoppas Ni har det bra, slit inte ut Er.

Kramiz Anki N

Malin E sa...

Tack för komentaren.Självklart går det bra att länka!!
Kram Malin

Anonym sa...

Kul att du tittade in till mig =)
Hundarna i bannern är inte mina...men jag har 4 hundar.