söndag 29 januari 2012




...Köket är strax klart...
Det är klart, men "färdig" bilderna ligger i kameran och jag orkar inte hämta den...
Nä, det ska till en liten detalj i det färdiga köket och det är en takhängd hylla. Tänkte be en nära vän att göra ett par smides-stag, det finns ju inga som jag vill ha att köpa så då får man ju använda sina vänner...

...Letade efter tapeter till hallen, det enda som är kvar att göra i ordning i vårt jättehus. Hittade efter sju sorger och åtta bedrövelser en som jag vill ha. En långrandig tapet, i vitt/beige/mörkbrunt i olika breda ränder...
...Den kostar 750.-..!!!
...Det tycker jag är dyrt...=(
Men, men... Det är väl bara att bita ihop och köpa den. Jag har letat i snart ett år efter en som faller mig i smaken och när jag väl hittar en som verkligen tilltalar mig så är det ju inget att välja på...eller...
...Det som är snäppet ännu värre är att de möblerna som jag vill ha inte finns...
Hur tänker hon nu, tänker ni. Jo, jag vet ju vad jag vill ha i min hall och hur det ska se ut och hur jag tänker använda mina möbler till. Det är likadant med toan, jag har hittat en komod som jag tycker passar sååå bra MEN den kostar 14000:-
...Allvarligt..!!!
...Den är ju inte gjord i guld direkt..!!!
Den är hopsnickrad av spillvirke ser det ut som. Så att den ser ut som om den är en komod från ett gammalt hus långt ute i Bohusläns norra skärgård, en sådan vill jag ha i mitt lilla badrum...

...Men jag har en plan...

Till min makes store förtvivlann...
...Jag vet att han kan...<3

Nu är det söndag kväll, i helgen har vi mest småpysslat. Satt upp ett par lampor över köksön, bytt ut ett par gamla gulnade strömbrytare mot nya svarta, i lördags så kom makens brorson med fru och himla gott fikabröd och mycket tänkvärda samtal, i dag har vi också haft trevligt fikabesök av en go gammal vän, yngsta sonen dök upp för att käka lite middag, vi har varit och lämnat en grävmaskin och hämtat en annan, nja inte jag då direkt utan maken men jag åker med då jag är barnsligt förtjust i att åka lastbil...

...och nu jag har en dejt med Wallander...

Ha en trevlig vecka.

Kram Anne

2 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Se så, äntligen ett litet livstecken..haha..jo ja kanske vet jag hur de är när man renoverar...med tiden!!
Ser ju förbaskad läckert ut där hos dig, men oj vilka dyra saker hon vill ha frun:) fram med snickarbältet vet ja...göra själv!!

Kramiz

Anonym sa...

Ja när man väl hittar nått man vill ha, så får man bita i det sura äpplet och köpa det och se glad ut :) Kram Micaela