onsdag 1 februari 2012

...Mobildöd...


...Min mobil dog i går...
Det medför lite bekymmer för mig.
Jag har ju ingen hemtelefon utan bara mobilen, när dessutom alla nummer ligger i mobilens minne och INTE i mitt eget minne så funkar ju ingenting även om man är på jobbet. Det fixar väl vem som helst tänker ni, använd Hitta.se eller Eniro.se...mm, det kunde man ju gjort om inte vårt internet klappade ihop samtidigt...=/
Dessutom så skulle jag få besök av min goa vän Marita men blir sen från jobbet, hur ringer man och säger det om inte mobilen funkar..ghhaaa..!!!
...Skyndar mig hem, ut på nätet hemifrån, skickar sms från datorn till Marita och mina döttrar, tips om denna plötsliga död men nää, inte ens de kan ge mig något tips.
Jaa, jag har startat om den men, näää, det hjälpte inte..!!!
Maken får sms via datorn också och han svara..!!! Får tag i Telia via chatten och de säger att jag får lämna in den i deras butik. Ja, ja, in i bilen, ner till Backaplan, tack och lov så åker jag ju mot all trafik som är på väg hem från Göteborg. Väl inne i Telia-butiken så är det en million människor före mig, när det väl blir min tur så förklarar jag mitt ärende och killen som ska hjälpa mig går i väg med mobilen...två minuter senare kommer han tillbaka med min mobil som...LEVER... "Det var detta du ville se va.." säger en glad kille bakom disken. Kan inte annat än att säga att jag blir glad för att min mobil funkar igen...
Slår en signal till AlexSandra som jag beklagat mig för vis sms innan jag åkte till stan och döm om min förvåning men då är hon två minuter bort med en kompis så de kommer in till mig på Coop där jag stödshoppar lite-bra-att-ha-saker, sådan saker man absolut INTE behöver alltså...
Nog om det, men tio minuters kvalitetstid med äldsta dottern är väl inte fyskam...
Åker hem, E6 från Göteborg vid 17tiden är inte roligt, det är KÖÖÖÖ, vi glider fram i ca20km/h...
...Hemma efter en evighet i Göteborg, så skönt...

Ha en bra kväll, nu är det Mästerkocken som hägrar...

Kram Anne

1 kommentar:

Herr Nilssons Fru sa...

Ja tänk vad vi blivit beroende både av mobiler och data. Adressböcker existera inte längre i pappersformat...de e samma här, skulle den lägga av kan jag max 5 nummer utantill, man är för bekväm för att lära sig. Men vi har hemtelefon fortfarande. De e dock få som ringer på den o inte vi heller..:)

Kramiz