söndag 11 mars 2012

...vårpyssel...

...bloggerskan är visst med på bild idag...
...Fyllde min lilla maskin med lite av varje idag...
Det blev tre limpor och 5 brödkakor att stoppa in i frysen.
...I dag hade jag surdeg som fick följa med ner i degen...
Det blev himla goa limpor, glömde dock att ta kort på dem när de var klara...
...Under tiden så pysslade maken lite ute på gården...
Det är så att när han vänder med lastbilen uppe på gården så sjunker han ner med framhjulen så han ville fylla upp med bättre material än gårdsgruset. Det blev till att dra undan gruset, fylla i med "bättre" fylle och på med gruset igen...

...Nu ser gården ut som ny och förhoppningsvis så kommer det inte att vara stora hjulspår efter lastbilen...

Nog om detta, nu är äldsta dottern med sambo på ingång så nu ska kaffebryggarn laddas...


3 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Trodde inte jag kunde bli hungrig så här tidigt på morgonen - tills jag kom hit o såg dit täckra bröd:)

Kramiz

Patricia sa...

Åh va gott med nybakat bröd .. känner nästan doften i sinnet .. =)

Ja du om du visste vad jag längtat efter att köra egen motorcykel. Men jag har aldrig vågat drömma om att jag skulle få den möjligheten. Nu återstår bara att hoppas att kroppen fixar det med .. jag är ju inte 18 år längre .. *fniss*

Ha det bäst!
Kram Patricia

messan sa...

Vad gott det ser ut med nybakt bröd...känner nästan doften ända hit:).
Ha en fin dag!
Kram