fredag 11 maj 2012

...Det vindar ute...

...Man kan inte tro att det är maj ute, känns mer som oktober...
Trodde nästan taket skulle ge med sig i natt. Att vi dessutom är hundvakt åt min mammas Italienare, som inte är van vid våra ljud här gör ju inte det lättare att sova. Den lilla flickan jag har, hon älskar inte direkt Teo... Hon går runt och morrar åt honom så fort han kommer i närheten av mig. Teo sover dessutom alltid under täcket, vilket jag inte är van vid. Det plus att då Aztrid stimmar om kring och fräser, HELA natten gör ju inte att jag känner mig utvilad.

...Nu är det dax att packa in oss alla i bilen och fara in till "stan" och hjälpa yngsta dottern i hennes lägenhet så det blir lite mera ordning. Om vi är riktigt duktiga så kanske vi hinner med ett turbobesök på IKEA Bäckebol också...

...Om någon missat det så är det fredag i dag och om jag får bestämma så blir det en lugn helg, samla krafter inför att gå ingång med jobb på måndag. Jag har ju varit sjukskriven ett tag eftersom jag fick oväntat besök av Horton. Under tiden så togs det ju en uppsjö av prover och då kom vetenskapen på att jag låg väldigt lågt i mitt B12 så nu käkas det piller och jag hoppas på en snabb effekt av dem så jag piggar på mig lite. Att jobba på en förskola på en avdelning med 18 barn i åldrarna 1-4 det kräver sin kvinna och det gäller att vara alert hela tiden...

...Nä, nu är det dax, på med paltorna, ut med ALLA djur, katterna får vara på utsidan, medan jag och de tre hundarna går på stadens gator och torg...

Ha en go dag alla.

Kramizar

3 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Haha, ja de är inte lätt med djur när de är vana vid saker o så kommer de bort o därtill ställer till de för djuren som bor på plats.

Hoppas du piggar på dig redigt ordentligt nu. Oh att de gick bra med värderingen:)

Kramiz o go helg

Patricia sa...

Hoppas du snart piggnar till och att du får en lugn o skön helg.. =)

Kram Patricia

Majken sa...

Hoppas det går bra hemma hos dottern :-)
Det verkar nästan vara snudd på kalabalik hemma hos dig just nu på natten ;-)

Om du inte får tillräcklig effekt av tabletterna, alla får inte det för det kan vara svårt för tarmen att suga upp b-12. Så kan man få det i spruta :-)

Ha en riktigt fin lördag!
Kram