torsdag 31 maj 2012

...Ingelas Trädgård..


 ...Tog en sväng till Ingelas Trädgård på vägen hem...
...bilderna ger inte hennes växthus en rättvis bild...
Gå in på hennes hemsida och titta, då kan du ana hur det ser  ut hos henne. Det är absolut värt en resa, även om du bor en bit bort...
...Det finns dessutom massor med saker som gärna hade fått följa med mig hem. Krukor , ljusstakar, kronor stora och små, lyktor, i alla de former, färger, former och material, hjärtan, nycklar, gamla och nya. Det går inte att räkna upp allt som finns, det måste upplevas...
...Jag funderar ju på vad som ska in i växthuset när det är  klart. Vinrankan klarar tydligen  att stå ute i -25-30 grader så det går ju att ha. Om jag sätter ett fikonträd så måste jag kunna ta in det eller i alla fall förvara det i plusgrader under vintern, det vill inte ha kallare än +5 så det blir ju förrådsförvaring för det....
...Denna dubbla petunian kunde jag inte låta bli...
Dessutom så blev det en vit blomstertobak, en svart petunia och en sådan där silveraktig med långa stänglar, som jag inte kommer i håg vad den heter..;-)
En gurkplanta, en melon och två tomatplantor slank nog ner också..=)

...Nu är det dax för Bygglov, alla tips&idéer mottages ju så nu blir det till att kika och sno allt som verkar bra...

Kramar till er alla <3
  

2 kommentarer:

Patricia sa...

Åh va härligt att åka på sån shoppingtur, brukar bli så dyrt bara .. hi hi.

Har med tittat på Bygglov, oj vilken kåk de bodde i, så vill jag bo .. =)

Ha det bäst!
Kram Patricia

Majken sa...

Nu behöver växthuset upp.. Så du kan plantera din grejer... Kul :-)

ha en fin kväll!
Kram