tisdag 29 maj 2012

...Inget nytt under solen...

...mer än att det var måndag i går och jag började jobba klockan 05.45...
Handlade lite på hemvägen, hämtade ett paket med ett par vita capribyxor som skulle kommit i fredags och de var tänkta att jag skulle ha dem på mig på vigseln, men icke... När jag kollade vart paketet var i fredags eftermiddag så var det i ÖREBRO..!!! I går fick jag sms att det var i min lilla affär...morr...

...Jag lever i någon form av varannandagspigghet...
Jag var pigg och glad hela måndagen men vaknar och känner mig som om jag blivit överkörd av tåget i morse. Jag får en känsla av att mina B12-piller börjar göra lite verkan men de dagarna som jag är i form så går jag på som ett skenande tåg så krafterna räcker inte till hela vägen. Jag får väl antingen se till att hålla igen lite de pigga dagarna eller se till att de pigga dagarna dyker upp varje dag...

...Från det ena till det andra. Den lilla kinestösen mår bra, hennes inflammation har stillat sig. Vad jag lurar på är att om man googlar runt på hennes åkomma så står det framförallt att det är torrfoder som tar styggt på magen och även om jag ger henne veterinärfoder så känns det liiite olustigt. Det måste väl finnas något man kan ge henne som man kan göra själv, någon typ av färskfoder. Är lite skeptisk mot torrisar faktiskt. Om man ser ur hundens, som är en jägare i grund och botten, så känns ju ett färskt "köttigt" alternativ bättre. Men vad vet jag, inte så mycket, så jag for väl fortsätta att forska i ämnet hundmat...

...nu är orken slut för i dag... =(

Nattinatti, ses i morgon... <3

2 kommentarer:

Majken sa...

vad härligt att du börjar känna dig lite piggare... Du ska du se att om ngr veckor blir de piggare dagarna ännu fler :-)

synd att byxorna var sena.. men jag hoppas du slapp gå med rumpan bar... ;-)

Jag är inte duktig på detta med special hundmat.. hoppas det löser sig :-)

ha en fin kväll!
kram

Angelica sa...

När du lärt dig om du skall hålla igen de pigga dagarna eller om du skall försöka få det pigga att räcka fler dagar så kan du väl berätta för mig hur du gör. Jag har samma symtom. Vissa dagar är jag en övermänniska med krafter som en tigerhanne, medan dagen efter så är jag inte ens en liten bärfis. Typiskt kvinnligt antar jag...

Härliga blommor du hade köpt, antar att rabatterna där hemma kommer bli ljuvliga. Och de rosa grytorna då, så fina! :)

Kram