måndag 5 november 2012

...måndag morgon...

...Börjar dagen med att göra kaffe till maken som han kan ta med sig när han åker på jobb...
Efter en liten frukost, ca05.45 så tar jag tag i en del av dagens bestyr... 
...Kinesbad...
...Och det gillas INTE av mina kineser...

...Sur Kines nr1...

...sur Kines nr2...

...Efter de har badats klart, borstats, kammats, fönats, piffats&puffats så är det dag för lite kaffe...
Häller upp en kopp, mina koppar är på ca4 dl, lyckas med konststycket att välta ut koppen på köksön vilket resulterar i att kaffet hinner rinna in under bänkskivan och ner i sex lådor och ett skåp innan jag hinner få dit en trasa..=/

Nå väl, det positiva med det är att nu har jag ju skurat ur alla lådorna och skåpet och självklart golvet efter som det rann ut på golvet oxå.. ja,ja, inget ont som inte har något gott med sig...;.)

Nu är det dax för mig att packa ihop mig och hundarna för att ålka och hämta yngsta systerdottern. Hon fyllde fem år i fredags men jag var inte upplagd för kalas då utan lovade henne en "mysfika" med moster och en storkusin i dag... 

Kram...

1 kommentar:

Majken sa...

ja det är ju alltid skönt att få städat... haha

Två små lurviga väldoftande kineser finns hemma hos dig nu då.. mysigt :-)

Hoppas du får en mysig dag med systerdottern :-)
Kram